vrijdag 10 september 2010

Het venijn zit in de staart...

Een zakelijke tekst wordt altijd geschreven met een bepaald doel. De kunst van het schrijven zit in de wijze waarop je dit doel bereikt. De titel en de inleiding zetten weliswaar aan tot verder lezen, maar een goede afsluiting is minstens zo belangrijk. Deze blijft hangen en moet aanzetten tot actie. Eindig uw tekst daarom met een pakkende uitsmijter, conclusie of de mogelijkheid om contact op te nemen.

Voorbeelden van mogelijke afsluiters:...



[artikel over lancering van een nieuwe rozensoort]
Na het grote enthousiasme van de Russische telers, komt de Bella Lucia nu beschikbaar voor de Nederlandse markt. Wilt u ook deze prachtige roos tot bloei laten komen bij uw klanten, neem dan nu contact op met [naam contactpersoon, [emailadres of telefoonnummer].

[introductiefolder van onlangs geopende sportschool]
Altijd al van plan geweest te sporten, maar was de drempel te hoog? Grijp nu uw kans en wees er snel bij. De eerste twintig aanmeldingen krijgen namelijk de laatste ipod cadeau. Stuur bijgaande voucher in en maak kans op deze geweldige aanbieding.

[afsluiting van een blogbericht]
De Zakelijke Schrijfexpert nodigt u van harte uit om gratis en geheel vrijblijvend lezer te worden van dit blog. U ontvangt elke 14 dagen blogberichten met handige schrijftips die u direct in de eigen praktijk kunt toepassen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten