woensdag 25 augustus 2010

Overtuig uw klant

Stel, u wilt een productlancering doen van een nieuwe koffiesoort op een vakbeurs. U heeft ervoor gekozen hierover een aankondiging te doen via de website. Nu kan dat vrij eenvoudig door sec de feiten weer te geven:

Op woensdag 24 september presenteren wij onze nieuwe espresso “Black Beauty” op de Koffievakbeurs in Utrecht. Black Beauty is een uitbreiding van ons espresso-assortiment. De koffie heeft een aromtische smaak veroorzaakt door het speciale brandingsproces.

Maar het kan ook zo: ...



Graag nodigen wij u uit voor de spectaculaire lancering van Black Beauty tijdens de toonaangevende Koffievakbeurs in Utrecht die op woensdag 24 september plaatsvindt.Tijdens dit unieke evenement kunt u genieten van deze bijzondere espresso die door zijn volle en aromatische smaak de kenners op aangename wijze zal verrassen.
Exclusief voor onze klanten hebben wij een speciaal proefpakket samengesteld dat tijdens de beurs uitgedeeld wordt.
We zijn zeer verheugd dat Black Beauty na een innovatief brandingsproces van ruim zes maanden aan ons kwaliteitsassortiment espresso-koffie is toegevoegd.


Drie tips voor overtuigend en aantrekkelijk schrijven:
1. Maak voldoende gebruik van bijvoeglijke naamwoorden. Denk hierbij aan een uniek evenement, spectculaire lancering, innovatief brandingsproces, etc. Dit geeft een tekst meer kleur en vergroot de leesbaarheid.
2. Gebruik opvallende woorden om een zin te beginnen, zoals: Speciaal voor…, Exclusief voor...,Bijzonder is dat....etc. Een dergelijke binnenkomer houdt de aandacht vast.
3. Betrek uw lezer bij de tekst:
Graag nodigen wij u uit..., We zijn zeer verheugd...etc. De lezer voelt zich zo persoonlijk aangesproken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten